Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Zodra we je betaling hebben ontvangen, gaan we aan de slag met het verzamelen, inpakken en verzendklaar maken van de bestelde artikelen. Als alle items binnen je bestelling bij ons op voorraad zijn, geldt de volgende levertijd voor Nederland en België (exclusief Waddengebied): bestel je op werkdagen vóór 22:00 uur of in het weekend vóór zondag 17:00 uur, dan verzenden we dezelfde dag nog.

Je kunt ook kiezen om je bestelling tegen een gereduceerd tarief in een winkel af te halen. Je krijgt dan een (e-mail)bevestiging wanneer je bestelling klaarligt in de winkel. Meer dan 90% van de bestellingen wordt binnen 1 á 2 werkdagen afgeleverd in de winkel.

Je ontvangt na verzending van ons een mail met daarin de Track & Trace link, zodat je kunt zien waar je pakket zich bevindt.

Ons advies is om de apps van PostNL en DHL te downloaden, zodat je altijd de actuele verzendstatus van je pakket kunt bekijken.

Woon je in het Waddengebied of buiten Nederland/België? Houd rekening met een langere levertijd, gezien we dan afhankelijk zijn van andere vervoersdiensten.

Direct uit eigen voorraad leverbaar

Bij elk product zie je direct de actuele voorraadstatus in ons magazijn (niet van de winkels). Je bestelling wordt verstuurd als alle producten op voorraad zijn. Als één van je bestelde artikelen tijdelijk uitverkocht is en je de voorradige artikelen graag eerder thuis wil hebben, bestel deze artikelen dan in een aparte order. Je kunt na je bestelling via je account inloggen en de status van je bestelling bekijken (levertijd, geraapt, verzonden, etc). Bij geen voorraad staat er een levertijd bij. De levertijd is een standaard levertijd voor deze leverancier. De levertijd kan afwijken van deze standaard levertijd.

Indien je niet thuis bent

Als je niet thuis bent bij aflevering, gaat de bestelling direct naar een PostNL-locatie. Daar kun je de bestelling dan zelf afhalen. Neem je legitimatiebewijs mee ter controle en haal je pakket af binnen 1 week.

DHL bezorger gemist?

Was je niet thuis? Dan laat de DHL-bezorger een gele kaart bij je achter. Via deze kaart of de e-mail van DHL maak je een nieuwe bezorgafspraak. Kies voor een DHL punt, een plek rondom je huis, bezorging bij buren of nog een keer thuis. Wijzigen doe je op dezelfde dag.

Bezorgingsdagen in Nederland en België

DHL verzorgt voor PartsNL je bestelling op de volgende dagen:

De DHL bezorgers bezorgen van maandag tot en met zaterdag, en delen elke dag op in tijdvakken. Heb je geen zendingsnummer, maar wil je toch weten hoe laat we ongeveer langskomen? Dan kun je met je postcode zien wanneer we in jouw straat zijn.

logo postnl

PostNL verzorgt voor PartsNL je bestelling op de volgende dagen:

Besteld voor 22:00 uur op: Bezorging* op:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
In het weekend, voor zondag 17:00 uur Maandag
* = Door externe problemen kan er een vertraging ontstaan. 99,3% van de zendingen wordt bezorgd volgens bovenstaand schema.

Bezorgtijden buiten Nederland en België

gls logo

GLS verzorgt voor PartsNL je bestelling buiten Nederland en België binnen de volgende tijden:

Alleen op werkdagen, besteld voor 18:00 uur

Land Doorlooptijd Afwijking * Kosten €
Bulgarije 96 uur 9,99
Duitsland 48 uur 6,99
Estland 120 uur 14,99
Finland 96 uur * 12,99
Frankrijk 48 uur * 8,99
Hongarije 72 uur 9,99
Italië 72 uur * 10,99
Letland 120 uur 29,99
Litouwen 96 uur 29,99
Luxemburg 24 uur 6,99
Oostenrijk 72 uur 6,99
Polen 72 uur 9,99
Portugal 72 uur * 12,99
Roemenië 72 uur 13,99
Slovenië 72 uur 9,99
Slowakije 72 uur 9,99
Spanje * uitgesloten zijn de Canarische Eilanden, Balearen, Ceuta en Melilla. Hier sturen wij niet naartoe 72 uur * 12,99
Tsjechië 72 uur 9,99
Zweden 72 uur * 13,99
(*) Afhankelijk van de bestemming in het land,
kunnen de transittijden afwijken.